יום שני, 30 בספטמבר 2013

אטרקציות לסופ"ש

עוד סופ"ש הגיע, ושוב צריך לטייל ולבקר בכל מיני אטרקציות, כי הולי שיט, המקום הזה מפוצץ בדברים לעשות!

ביום שבת הייתי במקום שנקרא Sarah Winchester's Mystery House.

הבית של שרה וינצ'סטר. מסתורי?

בעלה של שרה וינצ'סטר, הממציא המפורסם של "רובה וינצ'סטר", נפטר בגיל צעיר. לאחר מותו המשיכו לפקוד את משפחתה של שרה אסונות נוספים - מחלות, תאונות, מוות במשפחה וסתם ביש מזל. שרה הלכה להתייעץ עם מדיומית (דבר שהיה עוד נהוג בזמנו, תחילת המאה ה-20) ושם קיבלה הסבר ברור למתרחש - הרוחות של כל אותם האנשים שנהרגו בידי הרובה של בעלה רודפות אותה, והן לא ינוחו עד ששרה תעבור לחוף המערבי ותבנה בין ענק. שרה חייבת לבנות ולבנות בלי הפסקה, וביום שהבנאים שלה יניחו את כליהם - הרוחות יפקדו אותה שוב.

שרה, אשה קטנה בגובה 145 ס"מ אבל נמרצת מאוד, לא בזבזה רגע ונסעה לסן חוזה, קנתה חלקת אדמה אדירה, תכננה ותכננה מבנים, גנים ומגדלים שבסופו של דבר הצטרפו לבית עצום וכך עשתה עד יומה האחרון.



בבית יש למעלה מ-100 חדרים, דלתות שנפתחות לתוך קיר חסום במקום לתוך חדר (ממש כמו במשרדי גוגל בתל אביב), גרמי מדרגות ספירליים שלא מובילים לשום מקום, חדרי אוצר סודיים, עמודים הפוכים ואינספור מאפיינים עיצוביים שמכילים את המספר 13 משום מה. בשל כך המקום זכה לכינוי Sarah Winchester's Mystery House. הסיור המלא בבית יקח אתכם דרך רוב החדרים, הגנים, האורוות, מתקנים שונים ברחבי הבית וגם למרתף הקריר והטחוב של שרה'לה. הסיור לא יקר, תגידו בכניסה ששי שלח אתכם ומוכרת הכרטיסים תענה לכם "מי?". מומלץ.

זווית אישית - במהלך הסיור רדפה אותי הרגשה מוזרה שכל הסיפור הזה מוכר לי מאיזה מקום. המדריך הזכיר עוד ועוד פרטים שנשמעו לי מוכרים מאיזה מקום... ואז הבנתי מאיפה! כשהייתי בכיתה ד' נתנו לנו לקרוא בשיעור אנגלית סיפור על הבית של שרה וינצ'סטר ואז למלא open clause לשיעורי בית, ועכשיו זה פתאום הכה בי! מוזר שזכרתי את זה. אולי זה קשור לרוחות שרודפות את הבית, ואולי המוח שלי סתם דפוק. מסתורי בהחלט.

לצערי אסור לצלם בפנים אבל מי שרוצה לראות עוד תמונות מבחוץ מוזמן לאלבום התמונות המלא.

מעבר חד - ביום ראשון (זה עדיין נחשב לסופ"ש פה, תתרגלו) הלכתי למוזיאון לתולדות המחשב. ה-Computer Science Museum מכיל תצוגות נהדרות, ממנגנוני חישוב עתיקים דרך המחשבים המכניים והאלקטרוניים הראשונים ועד למהפכת המחשב האישי על צורותיו השונות. מעניין ומומלץ! הכרטיסים זולים והמוצגים מרהיבים תודות לתרומות ממייסדי DEC, מיקרוסופט, IBM, גוגל ושאר עשירי העמק שתרמו ביד יפה.

מחשבון מכני, עובד בדומה לסרגל חישוב

מכשיר לניקוב כרטיסים שהשתמשו בו במפקד האוכלוסין של ארה"ב בשנת 1900

מכונה למיון כרטיסיות מנוקבות

מכונת האניגמה המפורסמת, שהנאצים השתמשו בה כדי להצפין מסרים בצופן שבעלות הברית הצליחו לשבור

המחשב האישי של Xerox PARC עם ממשק גרפי ועכבר, הקדים אז זמנו ונתן השראה לסטיב ג'ובס

משחקי וידאו ישנים

ארון השרתים המקורי של גוגל, היום הם נראים ככה

גולת הכותרת: הדגמה של המנוע ההפרשי של צ'ארלס בבאג', גרסה 2. אמיתי! כזה שעובד! וידאו!

סיכום: היה גיקי ומגניב, והסיורים המודרכים מומלצים. רוצים לראות עוד? הנה אלבום התמונות המלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה