יום שני, 23 בספטמבר 2013

ספורט אמריקאי, פרק ראשון: פוטבול!

בסופ"ש הלכתי לראות משחק פוטבול. למה? כי צריך! וכי זה כיף!


פוטבול זה משחק מאוד פשוט. 100,000 איש נכנסים לאיצטדיון ענק ויושבים מסביב לכר דשא עצום שמישהו צייר עליו סרגל של 100 יארד (כן, יש יחידה כזאת, יארד. חחח, יארד. אמריקאים טיפשים). יש שתי קבוצות של אוהדים - קבוצת הבית שמתלבשת במקרה של סן פרנסיסקו בצבע האדום, וקבוצת החוץ שבמקרה הזה הכילה אוהדים ממש שרופים שהגיעו כל הדרך מאינדיאנפוליס (לא הרבה) ולבשו כחול. הקבוצות מתחרות זו בזו בקטגוריות שונות - מי צועק עלבונות מלוכלכים יותר חזק, מי יותר שמן ומי יותר בהמתי. המשחק עצמו מחולק לארבעה רבעים, כאשר בין כל רבע האוהדים צריכים להידחף בתור לקנייה של כמויות מסחריות של חטיפים שמנים במיוחד - נקניקיות מטוגנות עטופות בבייקון, צ'יפס מטוגן בשום, דליים של סודה ובירה (אם היה אפשר לטגן סודה ובירה אז תהיו בטוחים שגם אלה היו מוגשים בשמן רותח) - ואז האוהדים חוזרים למקומותיהם ומתחרים זה בזה במי זולל יותר מהר.


אוהדים מנוסים במיוחד שמקפידים ללכת למשחק כל שבוע ולכן הם כבר כל כך שמנים שהם לא מצליחים להתרומם מהכיסא יכולים לרכוש את אותם חטיפים בדיוק במחירים מופקעים ממוכרים שמסתובבים ביציע ומתפקדים כמזללה ניידת.

בתמונה: מופע המחצית - בחורות רזות בלבוש מינימלי מעודדות את הקהל להתמיד בזלילה. היה גם מישהו שלבש חליפה של ציפ'מאנק (הרבה פחות מגניבה מהאנדרואיד שלי) ועשה קפואירה. מוזר.

למהדרין, המשחק לא מתחיל בשריקת הפתיחה אלא בבוקר, כשהאוהדים הכי שרופים מגיעים מוקדם לחניון שלא צריך לשלם בו עם טנדרים עצומים, פותחים את הבגאז' ומוציאים מתוכו ברביקיו, מערכת סאונד משוכללת, טלויזיה עצומה, יריעות אוהל מתקפלות שלא היו מביישות את הצבא האמריקאי, דגלי ארה"ב עצומים ועוד כהנה וכהנה. קוראים לזה Tailgate Party והמטרה היא לשתות כמה שיותר בירה בחניון לפני ששותים את הבירה של האיצטדיון.

בסוף המשחק הכריזו שהפסדנו אבל ממש לא הבנתי למה - אנחנו היינו רבים יותר וחזיריים יותר, בכלל לא ברור איך התוצאה הייתה 27:7 נגדנו. מישהו ניסה להסביר לי שזה קשור לאנשים שהתרוצצו על הדשא (שנראו הרבה יותר ספורטיביים מכלל האוהדים, אני חייב לציין), משהו עם טאצ'דאון וגולים (איזה גולים, אין שם בכלל שער) ואיזה עניין שקשור לכדור שהוא בכלל בצורה של ביצה. לא בטוח שהבנתי מה הלך שם אבל הם קוראים לכל האירוע הזה פוטבול (כל קשר לכדורגל אמיתי הוא מקרי בהחלט).
ממש מוזרים, האמריקאים האלה. אבל אני מה אכפת לי, נהניתי לאללה! סופ"ש הבא בייסבול?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה