יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

מרוב בריאות אפשר למות

נתחיל בשיר. אתם מוזמנים להתחיל לנגן את הקליפ ולהמשיך לקרוא עם מוסיקה ברקע.
זה חלק מהחוויה אז לא לרמות, ללחוץ Play עכשיו!



קליפורניה מאוד שונה מרוב ארה"ב. הסטריאוטיפ של האזרח האמריקאי הממוצע הוא על אדם שמן ועצלן שזולל מזון מהיר שמנוני ונוהג ברכב שטח 4x4 שזולל בנזין ללא מעצורים. בינתיים מסתבר שבקליפורניה האמריקאי הממוצע הוא... טוב, גם סטריאוטיפי מאוד, אבל הסטריאוטיפים שונים. בשלושת השבועות האחרונים למדתי שכדי להשתלב עדיף:
  1. לאכול בריא, או להיראות כמו מישהו שאוכל בריא, או להיות מאוד מודע לבריאות שלך.
  2. להעדיף אורגני, לקנות אורגני, לצרוך אורגני, לחרבן אורגני.
  3. לנהוג ברכב חסכוני בדלק, עדיף חשמלי (עוד על כך בפוסט נפרד).
היום נדבר על הנושא האהוב עליכם - אוכל.
את האמריקאי הממוצע תמצאו במשחק פוטבול, אוכל נקניקיה עטופה בבייקון ונאצ'וס עם גבינה מותכת בצבע זרחני. אגב, נאצ'וס במקסיקנית זה "איזה שמן, אתה באמת הולך לאכול את זה?". לא בבית ספרנו! "בטקסס", הסביר לי ידידי ראלף, כאשר הבוז ניכר בקולו, "כשהם אומרים שהם אכלו ירקות לארוחת צהריים הם מתכוונים לתפוח אדמה". כאן ירקות הם בצבע ירוק, הוא אמר והצביע על צלחת עמוסה בברוקולי מאודה.

לא ככה בקליפורניה. הכל כאן צריך להיות אורגני ("טבעי" זה לא מספיק), רזה, ממקורות ברי-קיימא (sustainable) וכדאי שיהיה ממרכיבים שגודלו בקרבת מקום (locally-sourced) כי אף אחד לא רוצה את דריסת הרגל הסביבתית שנובעת משינוע בינ"ל של מצרכי מזון על המצפון שלו.

קחו דוגמא מה-micro kitchens שלנו (ככה קוראים למטבחונים בגוגל). לצד מבחר מצומצם של שוקולדים באריזות מיני תוכלו למצוא הרבה מאוד חטיפים ונשנושים בריאים - אריזות קטנות של גזרים, כוסות של ירקות טריים חתוכים, וכמה חטיפים מוזרים במיוחד. צפו:


פרוסות אגס חתוכות ללא תוספות

חמאת בוטנים... בשקית

אגוזי מלך קצוצים מחווה מקומית, מהחקלאי ישר להיפסטר

מעין... סוג של... דבר אפוי כלשהו

קרקרים עם לנטיל (מתחרז עם מגעיל)

אפונים מיובשים בתוספת מלח, קריספי!

חטיף וואסאבי! החבר'ה הסינים פה מתים על זה! לא ברור למה!

במקרר תמצאו מעט משקאות קלים תוססים בתוספת סוכר ובעיקר מים בטעמים, תה קר (מהרכיבים הכי טבעיים ואורגניים שיש, מחקלאים מקומיים בלבד), משקאות אלוורה ועוד כל מיני, הממ, "פינוקים".
כדי לפצות אותנו על מבחר החטיפים הבריאים (ממממ, טעים!! בלעעעעחס...) יש בגוגל 30 חדרי אוכל שונים שמייצגים מטבחים שונים וסגנונות שונים ברחבי העולם. לכל חדר אוכל יש שם מגניב או משעשע שקשור לתרבות בגוגל או לטכנולוגיה. למשל: Big Table זה סוג של מסד נתונים פנימי וגם שם של חדר אוכל (עם שולחנות גדולים), ב-Blaze תוכלו לאכול ארוחת צהריים וגם לחשוב על מערכת ה-build הפנימית, בקפה GO (על שם שפת התכנות GO) אפשר לקחת סנדוויץ' בריא בהזמנה אישית ולמהר לפגישה הבאה, ובקפה יושקה (על שם הכלב של אחד המייסדים) אפשר לקחת קערת סלט גדולה ולאכול בחוץ מתחת לשמשיות. כל חדרי האוכל הם מזנון בשירות עצמי, חוץ מאחד - Badaal - שהוא בעצם מסעדה הודית שצריך להזמין בה שולחן מראש, מקבלים שירות ממלצר והארוחה מגיעה בכמה מנות. ממש כמו מסעדה אמיתית, רק בלי החשבון בסוף!

עד כאן לשבוע הזה. נסיים בקינוח:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה