יום שני, 18 באוגוסט 2014

שי עושה את הוואי (בערך)

כשקפטן ג'יימס קוק, מגלה הארצות הנודע, הגיע בשנת 1778 בספינת המפרשים האדירה שלו לחופי האיים של הוואי, הוא נדהם לגלות את הילידים המקומיים חותרים בסירות קנו קטנות ומשיגים את הספינה שלו גם בתנאים של מפרש מלא ורוח גבית. בני הוואי המקומיים, כך כתב הקפטן ביומן הספינה, התגלו כענקים שגובהם עומד על 190 ס"מ לפחות. בנוסף הם פיתחו טכניקה לבניית סירות קנו לשישה אנשים, ששומרות על היציבות שלהן גם בים הפתוח בעזרת מצוף שמותקן לצד הסירה ומונע את התהפכותה במים. כך שישה חותרים עצומים יכולים לעבוד בסינכרון מושלם ולהשאיר כל ספינת מפרשים מאחוריהם.

אחר כך קפטן קוק ניסה לשעבד את הילידים ולבסוף להרוג את כולם, קודם כל באמצעות החרב ואחר כך (בלי כוונה) בעזרת חיידקים שהוא וצוותו נשאו מאירופה לחופי הוואי, חיידקים שהמקומיים לא הסתגלו אליהם. כך נפלו הענקים האדירים של הוואי למה שנחשב כיום כמחלות ילדות מבויתות כמו השעלת הנפוצה.

קפטן קוק ייזכר בדפי ההיסטוריה בעיקר בזכות תרומתו לחקר מדעי הטבע והקרטוגרפיה, ובסירות של ילידי הוואי נעשה שימוש עד היום, והן נקראות outrigger (אאוט-ריגר) על שם המצוף שמורכב לצד הסירה.

עד כאן השיעור בהיסטוריה.

יצאתי עם הצוות שלי (פרויקט Google Fit) למסע חתירה במים הבוגדניים של עמק הסיליקון. היום התחיל ברכיבה על אופניים מהמשרד לחוף של Redwood City, סה"כ 20 ק"מ במשך שעה ומשהו (כולל התברברות קצרה אחרי שהסתבר שהמוביל של הקבוצה מנווט לפי תחושה ולא ממש הסתכל על המפה לפני שיצאנו, קטעים). אחר כך פגשנו את המדריך שלנו, שלבש חולצה של מועדון Crossfit בהוואי והיה בתיאור כללי אדם עצום-מימדים, והכרנו את הסירות ואת שיטת החתירה.

משם זה נראה בערך כך -


לפחות בדמיון שלנו. במציאות זה נראה יותר כך.
אפשר לראות אותי ב-1:25. אני עם גופיה ומשקפי שמש ולכן אני נראה מגניב.

היה ממש כיף, ומומלץ לכל חובבי הכושר (האמריקאים קוראים לזה full body workout).

אחר כך הלכנו למסעדה מקסיקנית, שזה קטע כזה של קליפורניה משום מה, וראינו את הסרט לוסי, שהוא סרט מטומטם ברמות יוצאות דופן. אחלה יום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה