יום שני, 6 בינואר 2014

איזה כיף לשחק בחשמל

בשבוע שעבר חזרתי קצת לשורשים והלכתי לסדנת Arduino בעבודה.


בקצרה, Arduino זה לוח שמכיל מעבד פשוט, קצת זיכרון, אלקטרוניקה לוגית בסיסית ומלא חיבורים ומהווה בסיס לכל מיני דברים מגניבים שאפשר לבנות ולתכנת. אנשים בונים כל מיני דברים ב-Arduino, מבקר לתצוגת אורות פשוטה ועד למערכת שליטה במזל"ט אזרחי. היופי ב-Arduino הוא שמאוד קל לתכנת אותו ושהוא מבוסס על רעיונות פתוחים, אז האינטרנט מלא בדוגמאות ורעיונות לשימושים וגם רכיבים שפשוט אפשר לקחת ולהשתמש בהם לפרויקט שלך.

בתמונה: ה-Arduino שלי רעב

הלכתי לסדנה עם מאיה שהיא ישראלית שעובדת באנדרואיד. בסדנה הסבירו על Arduino אבל גם על יסודות של אלקטרוניקה, ומאיה מאוד הופתעה מהשליטה שלי בנושא - אני מסתכל על שני נגדים וישר יודע איזה מהם הוא בעל ההתנגדות הגבוהה יותר, המדריך מציע לחבר מתג מאחורי נקודה צפה ואני בלי להסס מיד דוחף שם רשת pull-down מחוברת להארקה, מישהו מחווט מעגל לא לפי השרטוט ואני מסתכל על סבך החוטים וישר מבין איפה הבעיה.

מאיה כבר הספיקה להחמיא לי על הקליטה המהירה שלי, ואז המרצע יצא מן השק והודיתי שלמעשה אני חשמלטור בהכשרתי (עשיתי תואר משולב). את הטראומה המזעזעת שקיבלתי מהמעבדה באלקטרוניקה בסמסטר האחרון של התואר עדיין לא הספקתי לשכוח, אבל לפחות אני עדיין זוכר איזה צד של נורת LED מתחבר לפלוס.


אם בא לכם לעשות תואר בהנדסת חשמל ומדעי המחשב, תוציאו את הרעיון הזה מהר מהר מהראש שלכם. אבל אם בא לכם ללמוד קצת על מעגלים חשמליים ומערכות בקרה פשוטות בקטע כיפי ונגיש אז Arduino זה בדיוק בשבילכם. זה באמת כיף, תראו איך אני מחייך בתמונה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה