יום חמישי, 12 ביוני 2014

התנדבות בבית חולים לכלבי ים

השבוע שטפתי קקי מכלובים של כלבי ים.
אבל תרשו לי להתחיל מההתחלה.

זה כלב ים -


הוא יונק, הוא אוכל דגים, הוא תינוק אבל שוקל כמו ילד בכיתה ד' והוא פשוט מקסים.
אוקיי, עוד קצת אחורה.

פעם בשנה גוגל מקדישה שבוע להתנדבות. עובדים יכולים לעזור לכל מיני ארגונים בכל מיני תפקידים, מזוג ידיים נוספות ועד לעבודה מקצועית בתחום עבור ארגון ללא מטרות רווח. אפשר לעזור למיין תרומות בבית תמחוי, לעשות תיקונים במתנ"סים, להעביר שיעורים לילדים בבתי ספר, לעזור לגברים ונשים ממשפחות מחוסרות יכולת לכתוב קו"ח, לכתוב אפליקציית מובייל לניהול משמרות עבור ארגון מתנדבים ועוד כל מיני.

אחת הפעילויות שנרשמתי אליהן הייתה התנדבות בבית החולים ליונקי ים במחוז מארין, מצפון לסן פרנסיסקו. בית החולים מטפל בכלבי ים ובאריות ים שנפגעו מזיהום וממפגעים אחרים ונמצאו על החוף במצב קריטי. הם מקבלים דיווחים מאזרחים, מקפיצים צוות כדי לבדוק מה המצב של החיה ואם החיה זקוקה לעזרה הם לוקחים אותה לשיקום עד שתוכל לחזור לטבע.


המקום מתפקד ממש כמו בית חולים מלא, עם ניתוחים מסוגים שונים (מעקפים, פלסטיקה, כל מה שהחיות צריכות), עם מעבדת מחקר ועם מטבח שמעבד כמויות תעשייתיות של דגים כל יום. המחקר שמתבצע במקום עוזר להציל גם חיים של בני אדם, כי בעלי החיים נפגעים מזיהום שמשפיע גם על מקורות דיג ומזהיר אותנו מראש מהתפשטות של רעלים.




מרבית העבודה במקום דורשת ניסיון והכשרה, בעיקר עבודת המעבדה וטיפולים רפואיים, אבל יש המון תפקידים שאפשר ללמוד בשתי דקות כך שכל אחד יכול להושיט עזרה בצורה מיידית.
ההתנדבות במקום הייתה תענוג אמיתי. אני כבר מתכנן לחזור למקום בסופ"ש פנוי עם קבוצה של חברים מסן פרנסיסקו. למי שמעוניין, חפשו Marine Mammal Center.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה